The English version is here.
Odata cu ascensiunea meteorica a retelei Pinterest din ultima vreme, nu e de mirare ca brandurile au inceput sa il foloseasca pentru a creste popularitatea produselor lor. Dar dincolo de obisnuitele pagini de brand si board-urile cu produse, unele campanii recente s-au dovedit extrem de creative si inovative.
Iata cateva exemple mai jos:
1. Guess: Pin it to win it.
Exista cu siguranta o multitudine de concursuri de tip "Pin it to win it" pe Pinterest. Idei precum "Creeaza un board folosind minimum x dintre produsele noastre" a devenit un model popular pentru ca este o metoda simpla de a incuraja userii sa foloseasca imagini din site-ul tau, generand awareness si trafic. Totusi, in timp ce aproximativ 30% dintre userii de pe Facebook participa la diverse concursuri de brand, doar 9% dintre cei de pe Pinterest o fac.
Intrebarea este, cum poate fi conceput un astfel de concurs, astfel incat sa atraga mai multi utilizatori de pe Pinterest? Tuturor ne plac tombolele in care ne putem inscrie usor, insa pe Pinterest este vorba de creativitate si viziune proprie. De aceea, concursurile creative sunt mai atragatoare pentru tipologiile de useri care se gasesc pe Pinterest. Daca se adauga si sanse mari de castig, precum si un juriu format din nume importante, concursul devine cu adevarat interesant.
Brandul Guess a folosit cu succes aceasta reteta in cadrul campaniei "Color me inspired". Utilizatorii erau rugati sa creeze un boadr folosind una dintre cele 3 culori ale noii colectii Guess. Pentru a putea castiga haine din noua colectie, participantii trebuiau sa selecteze 5 obiecte vestimentare in culoarea aleasa si o imagine promotionala Guess. Mai mult, cerand participantilor sa isi intituleze boardul "Guess my color inspiration", brandul a transformat acele boarduri in campanii virtuale.
Pentru fiecare culoare a fost selectat cate un castigator. Juriul a fost format din cunoscuti bloggeri de fashion.
2. Oscar de la Renta: Colectie pentru mirese.
Nu este nici o surpriza faptul ca multe campanii Pinterest targeteaza viitoarele mirese, prezente in numar mare pe aceasta retea si extrem de active.
Oscar de la Renta a ales Pinterest pentru a dezvalui in premiera imagini cu noua sa colectie de rochii de mireasa iar imaginile erau postate in timpul prezentarii de moda. Imagini din backstage, detalii ale machiajului sau coafurilor erau impletite cu imagini ale modeleor din noua colectie, oferind userilor acces virtual in spatele scenei si recreand pentru ei atmosfera de la prezentarea de moda.
Prin intermediul platformei, Oscar de la Renta si-a putut prezenta colectia unei categorii mult mai largi de potentiale cumparatoare si a oferit userilor content in exclusivitate care putea fi usor distribuit mai departe.
3. Harrods: Vitrina aniversara
Celebrul magazin londonez a decis sa utilizeze platforma pentru a promova un eveniment deosebit din viata metropolei, Jubileul Reginei, si a invitat userii sa participe, creand designuri pentru vitrinele magazinului. Conceptul castigator urma sa fie folosit pentru a crea vitrina Harrods cu ocazia Jubileului.
Harrods a folosit pentru aceasta campanie un mix de platforme sociale, obtinand engagement pe Pinterest, Twitter si Facebook.
Pasii pentru de participare au fost:
1. Crearea unui board cu tema evenimentului. Harrods a publicat un board propriu pentru a inspira participantii. Toate boardurile trebuiau intitulate "Harrods Street Party Window".
2. Participantii trebuiau apoi sa posteze pe Twitter un link catre boardul lor, mentionand contul oficial @HarrodsofLondon si sa adauge hashtagul #HarrodsWindows.
3. Magazinul alege 3 board-uri finaliste, le posteaza pe pagina de Facebook a brandului si le cere fanilor sa voteze castigatorul al carui concept va fi folosit pentru crearea vitrinei.
3. Magazinul alege 3 board-uri finaliste, le posteaza pe pagina de Facebook a brandului si le cere fanilor sa voteze castigatorul al carui concept va fi folosit pentru crearea vitrinei.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu