The English version is here.
Un articol din Business of Fashion atragea atentia asupra unui fenomen extrem de interesant: in ultima vreme, ad-urile pentru brandurile de fashion par a fi facute mai degraba pentru digital decat pentru print.
Instagramul, o platforma de nisa, s-a transformat intr-o retea sociala activa, cu peste 75 de milioane de utilizatori. Branduri precum Chanel (@ChanelOfficial) au 2.4 milioane de fani, mult mai mult decat expunerea din Elle, Vogue si InStyle combinata (la nivel mondial).
Modelele momentului, precum Cara Delevigne, Kendall Jenner sau Gigi Hadid valoreaza mult mai mult decat imaginile lor. Ele adauga unei campanii expunere la milioane de fani care le urmaresc pe diferite retele sociale.
O postare pe Instagram a Carei ajunge la 9.1 milioane utilizatori. Imaginile din photoshootingul ei pentru John Hardy au fost vazute pentru prima data de fani pe reteaua sociala.
Cara Delevigne pentru linia de bijuterii John Hardy
Kendall Jenner are peste 17 milioane de fani pe Instagram, iar anuntul inceputului colaborarii sale cu Estee Lauder a atras peste un milion de likes. Multi spun ca anuntul in sine, facut pe contul lui Kendall a fost o mini-campanie pentru brand.
Campania pentru Calvin Klein in care apare Justin Bieber a adus brandului 3.6 milioane de followeri pe Twitter. Campania a fost lansata pe 6 ianuarie, iar hashtagul #mycalvins a fost mentionat de mai mult de 1.85 milioane de ori, aproape de 5 ori mai mult decat hashtagul cu care Kim Kardashian a incercat sa #breaktheinternet.
Pentru astfel de campanii, acoperirea in revistele glossy nu mai sunt targetul principal. Publicul lor tinta se gaseste pe internet si urmareste conturile sociale ale celebritatilor favorite, in loc sa isi cumpere noul numar al revistei Vogue.
Campania Calvin Klein a avut atat de mult succes si datorita strategiei de marketing, in timp ce alte celebritati precum Taylor Swift sau Lady Gaga, in ciuda unui numar comparabil de fani, nu au reusit sa creeze atata awareness pentru barndurile pe care le-au reprezentat, Calvin Klein a reusit sa devina viral printr-o campanie inteligenta de teasing.
Chiar daca toate ad-urile sunt lansate si in media digitala, exista anumite parti ale campaniilor care sunt dedicate mediului virtual. Imagini behind the scenes sunt publicate pe conturile de Instagram ale brandurilor si sustin campaniile de teasing.
Kate Moss si Cara Delevigne in reclama pentru parfumul My Burberry
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu